vrijdag 3 januari 2014

De 5 stappen van Ikea

Ik ga niet eens een poging doen om te liegen en te zeggen dat ik een zeer georganiseerd persoon ben, want het tegenovergestelde is waar. Sinds ik op mezelf woon, leef ik echt in een soort wildernis. Overal ligt kleding en mijn bureau is nooit echt bruikbaar geweest om ook echt aan te werken. Daardoor doe ik al mijn schoolwerk, geblog en alles wat maar met een computer te maken heeft in bed. Niet echt goed voor je rug en al helemaal niet zo goed als je je voorneemt om toch echt uit bed te komen overdag. Gisteren heb ik mijn hele kamer uitgemest, complete afwas gedaan, en vandaag ben ik naar de Ikea geweest om wat organiseer-dingen te kopen! Hier de 5 stappen die ik doorga in de Ikea.



1. FOOOOOOD
Elke keer weer ga ik naar de Ikea met de gedachte "eerst winkelen, dan eten", maar elke keer kom ik binnen, zie ik het bordje restaurant en neem ik de benen weer. Mijn eerste stap in de Ikea is dan ook een rondje door het restaurant en het veel te snel leegeten van mijn bord gehaktballen met satésaus, het liefst met de chocolade-vanille ijstaart na.

2. Bedden uitproberen
Na het volproppen kan ik meestal bijna niet meer lopen, maar bij een bezoek aan Ikea hoort stiekem toch ook wel een rondje door de showroom. Mijn toekomstige huis alvast inrichten, weet je wel. Nou goed, omdat ik dus bijna niet meer kan lopen probeer ik graag 1001 bedden uit.

3. Met veel te veel spullen naar huis gaan
Als je dan toch bezig bent kan je net zo goed ook nog even dat ene (neppe) plantje meenemen, en dat bakje is eigenlijk ook wel heel handig. Het resultaat: met drie zware en volle tassen en een onhandig schoenenrek (in doos) de bus in proppen, midden in de spits uiteraard.

De volgende stappen zijn niet op gevoelige plaat vastgelegd wegens agressieproblemen.

4. Alles in elkaar zetten
Oké, ik had nu alleen het schoenenrek. En dat schoenenrek was niet eens zo moeilijk in elkaar te zetten. Maar het idee blijft hetzelfde, altijd die verschrikkelijk onduidelijke instructies en missende schroefjes. Ik stond ook alweer te vloeken vandaag. En het was maar een schoenenrek.

5. Trots
De laatste stap is je nieuwe meubilair trots in je kamer neerzetten (in mijn geval past het maar net) en pronken tegen je huisgenoten/ouders/vriendinnen/de kat dat het je gelukt is en dat je hebt gewonnen van de Ikea.



Wat denken jullie? Ga ik mijn nieuwe georganiseerde leven volhouden? 

Kus, 

Emma. 

2 opmerkingen:

  1. Hahaha erg herkenbaar. Maar je kunt nu wel met een 'victoryyyyyyy' gevoel rondlopen, dat is wel weer fijn (voor zolang de rommel opgeruimd blijft).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind Ikea echt een toffe winkel, ik moet er echt vaker heen!

    BeantwoordenVerwijderen