zaterdag 25 januari 2014

LIPSTICK KISSES

Dag allen! 

Vandaag wat anders voor jullie, namelijk lipstick mania. Als je me een beetje kent weet je dat ik echt maar op zeer weinig gelegenheden de deur uit ga zonder lipstick. Of het nou rood, roze of bruin is, ik draag echt altijd lippenstift. Ik heb mijn favorieten in verschillende budget-klassen voor jullie op een rijtje gezet (letterlijk) en ga er vandaag het een en ander over vertellen. 




Oke, van links naar rechts! 
1. Rimmel Apocalips in de kleur Celestal
2. Rimmel by Kate Moss in de kleur #10
3. Sleek True Colour Lipstick in de kleur Candy Cane
4. MAC matte lipstick in de kleur Please Me
5. Hema Long Lasting lipstick in de kleur #08
6. MAC matte lipstick in de kleur Ruby Woo



Rimmel Apocalips Celestal (€10.99 bij Kruidvat)
Deze "lipstick" staat wel op de eerste foto maar niet op de tweede. Dit omdat het niet echt een lippenstift is, maar meer een rare soort lipgloss. Ik moest er heel erg aan wennen, maar nu ik hem wat vaker gebruik vind ik hem ideaal. Je smeert de kleur op je lippen met een hele fijne applicator met precies de goede vorm. In de eerste instantie is het een soort plakkerige lipgloss op je lippen, maar naarmate je hem wat langer draagt droogt hij op en wordt het een soort stain. Ik kan het niet heel goed uitleggen maar voor mijn gevoel trekt de kleur echt in mijn lippen. Celestal is een zachte roze kleur die heel draagbaar is. Het is een soort "my lips but better" idee en dat bevalt mij wel. Dit is echt typisch een kleur voor meiden die het nog niet echt aandurven om hele felle lippenstift te dragen maar toch iets op willen!

Rimmel by Kate Moss #10 (ongeveer €9)
Deze lippenstift is een stuk feller dan degene die ik hiervoor heb behandeld. De long lasting lippenstiften van de Kate Moss lijn door Rimmel zijn fijne lippenstiften, zeker weten. Voor de prijs krijg je een fijne creamy lippenstift, met een glanzende finish. Als je budget niet zo hoog ligt kan ik deze lippenstift 100% aanraden. Voor een glossy lippenstift blijft hij echt lang zitten. Persoonlijk kan ik er niet zo goed mee omgaan, een maaltijd of een drankje en mijn hele gezicht zit onder de lippenstift (het zit dan letterlijk op mijn kin en zelfs op mijn neus vind ik af en toe vlekken terug), maar als ik wat drogere lippen heb grijp ik toch deze het liefst. Van alle rode lippenstiften die ik heb droogt deze mijn lippen namelijk het minst uit. Of ja, uitdrogen wil ik het niet noemen, maar hij laat geen velletjes zien. De kleur #10 is een klassieke rood, daar is verder niet zo veel over te zeggen.

Sleek True Colour in Candy Cane (€5.99 via de Sleek webshop)

Ik heb Sleek altijd al een prachtig merk gevonden. Niet omdat ze denderende kwaliteiten hebben of omdat de verpakkingen zo blits en prachtig zijn, maar omdat ze een van de eerlijkste merken in prijs/kwaliteit verhouding op dit moment zijn. Deze lippenstiften kosten maar 6 euro per stuk, dat is echt drie keer niks. Voor die prijs krijg je een lippenstift die binnen zijn prijsklasse echt heel goed is, maar gewoon niet vergelijkbaar is met bijvoorbeeld een lippenstift van MAC. Candy Cane is een felroze kleur, en heeft een glossy finish. Sleek lippenstiften overleven bij mij helemaal niks. Ik neem een slok uit een flesje water en hij moet alweer bijgewerkt worden. Op verschillende blogs lees ik daar wel andere verhalen over, dat ze een stuk beter blijven zitten en dat ze voor de prijs echt long lasting zijn. Misschien eet ik wel gewoon verkeerd. Candy Cane is echt een knalkleur, maar bijna alle kleuren die Sleek verkoopt zijn vrij fel. Als je bang bent om felle kleuren te dragen zou ik deze afraden, maar als je het allemaal wel durft is Candy Cane een prachtige felle kleur voor een zacht prijsje. 

MAC Please Me (€18.50 bij MAC counters en via de webshop)

Aah, aangekomen bij mijn favoriete, favoriet een nog eens favoriete MAC. Ik ben echt geil voor MAC. Niet alleen de lippenstiften maar ALLES aan MAC is geweldig. Als je het budget hebt, doe het gewoon, want oh het is zo de moeite waard. Please Me is een matte roze nude-achtige kleur. Een echte my lips but better lippenstift, die ik echt heel vaak draag. Als ik naar mijn werk ga, als ik even geen zin heb in een hele opvallende kleur, als ik ga stappen en ik wil geen rode lippenstift dragen, ga zo maar door. Deze kleur is perfect voor als je wat heftigere make-up op je ogen draagt of als je het gewoon wat meer casual wilt houden. MAC is steeds makkelijker verkrijgbaar in Nederland, de Douglas winkels in Amsterdam, Haarlem, Rotterdam, Amstelveen, Utrecht en Groningen hebben een MAC counter, de Bijenkorf warenhuizen in Amsterdam, Arnhem, Maastricht, Eindhoven, Den Haag en Rotterdam hebben een MAC counter, en in Amsterdam zit op de Heiligeweg een prachtige Pro Store. Aanradertje!

Hema Longer Lasting Lipstick #08 (€3.50 bij de Hema of Hema Beauty winkels)

Deze lippenstift heb ik in een bruine kleur. Misschien niet de eerste keuze van veel mensen, maar ik wou eens een wat donkerdere kleur om te kijken hoe dat stond. Over de kleur heb ik helemaal niks te zeggen, over het Beauty assortiment van de Hema wel. Natuurlijk kan je er voor die prijs niet zo veel van verwachten, maar de lippenstiften vind ik toch wel het toppunt. Ik hoor verschillende mensen er wel heel enthousiast over zijn, maar goed. Deze lippenstift is erg mat. En als ik zeg erg mat, bedoel ik ook echt heel erg mat. Als deze lippenstift eenmaal droog op je lippen zit veegt hij helemaal niet meer. Niet met je vingers, niet met een tissue en niet als je eet. Hij is er echt niet af te krijgen, tenzij je echt staat te duwen en schrobben met een watje met remover. Je moet ervan houden, ik vind hem persoonlijk echt te droog. Mijn lippen worden een groot velletjesfestijn en dat wil ik nou eenmaal niet, hoe mooi het kleurtje ook is.

MAC Ruby Woo (zelfde prijs als Please Me)

En dan als laatste mijn favoriete lipstick ever. Ruby Woo, een prachtige matte rode kleur die elk meisje ter wereld mooi staat. Ik ken echt niemand waar Ruby Woo niet mooi bij staat of zou staan. Een felrode, maar toch chique kleur omdat hij mat is. Toen ik deze lipstick kocht was ik echt direct verkocht, wauwie wat is dit geweldig zeg. Voor iedereen die van een klassieke rood houdt en wat meer te besteden heeft aan make-up (net zoals ik geen Chanel budget maar toch high-end willen), koop deze!



Dat was het dan, mijn lippenstift verzameling/verslaving. 

Welke kleurtjes vinden jullie het leukst? En welke lipstick(s) dragen jullie het meest? Ik ben benieuwd!


Xoxo, 


Em

Geen opmerkingen:

Een reactie posten