zaterdag 18 januari 2014

ALL BLACK EVERYTHING

Ik ben geen kleurtjesmens. Vroeger had ik nog wel eens van die uitspattingen, maar tegenwoordig draag ik in het dagelijks leven alleen maar grijs en zwart. Veel zwart. Zo nu en dan een keer blauw, maar dan vaak in de vorm van denim. Shirtjes met een opdruk overleef ik ook nog wel, zo lang de grondkleur zwart is en de print niet te schreeuwerig.

Vroegah, toen ik net naar de middelbare school ging, had je van die rare trends. Bij ons in Almere was het een tijdje hip om van die felgekleurde skinny jeans te hebben. Ik had roze, blauw en geel. Onder alle drie de kleuren skinny's droeg ik dan mijn eerste paar hakken, die toevallig felroze waren. Ze waren misschien 8 cm hoog, maar erop lopen was echt mission impossible. Maar hey, je kreeg dan tenminste wel props op het schoolplein. In die tijd was ik nog 100% vormloos, waardoor zo'n skinny eigenlijk voor geen meter zat, en de shirtjes die ik erboven probeerde te dragen waren ook niet echt een succes.


In het laatste jaar van mijn middelbare droeg ik al wat meer donkere kleuren. Een bordeaux rode broek, donkerblauwe jas en een wollen trui met weinig felle kleuraccenten. Mijn cognac leren broques eronder zijn slechts de kers op de taart voor mij.
Maar goed, genoeg nostalgie. Waar deze post nou eigenlijk over gaat is mijn afkeer voor de trend die heel erg aan het opkomen is. Romantisch. Lichte kleuren, veel pastel en veel bloemetjesprints. En nou moet je bij bloemetjesprint niet gelijk denken aan de oude verkleurde bank met die leuke bloemen die bij je oma in de schuur staat, maar aan fashionable bloemenprints. Alle S/S14 collecties (vooral van de non high-end merken) komen op hetzelfde neer, namelijk het ver-romantiseren van je kast. Hier enkele voorbeelden.
Bron
Bron
Zoals je wel ziet in deze foto's, romantische kleuren, alles lekker luchtig en vooral heel chique. Outfits die je voor je casual friday kan dragen, maar die je 's zomers ook naar een diner aan zou kunnen of om in uit te gaan. Ik vind het idee van de trend leuk, maar of ik wel echt zo veel romantische kleuren ga dragen weet ik nog niet.

Wat vinden jullie van deze trend? Gaan jullie hem achterna of blijven jullie net zoals ik zo veel mogelijk in de veiligheid van denim en donkere kleuren deze winter?

xoxo,

Em

Geen opmerkingen:

Een reactie posten