dinsdag 28 januari 2014

Yay, LIEBSTER AWARD!

Hallo ladies 'nd gents!

De laatste en komende tijd ben ik wat minder actief helaas.. Maar het is voor een goed doel! Ik ben Polish or Urban namelijk aan het overzetten naar een eigen domein. Waar ik had verwacht dat dit heel makkelijk zou gaan, gaat het eigenlijk voor geen meter, vandaar dat het allemaal zo lang duurt. Mocht iemand dit lezen die er super goed en handig mee is en me wilt helpen, graag.
Wel wou ik deze post graag even doen! Ik ben namelijk genomineerd voor een Liebster Award, een blog-award die onderling wordt doorgegeven onder kleine blogs (minder dan 200 volgers is het uit mijn hoofd). Polish or Urban wordt qua lezeres en lezeressen steeds groter, vandaar dat ik het leuk vind om deze "tag"/award te doen.

Ik heb 11 vragen gekregen om te beantwoorden van de blogger Romance Horseblog (klik! Zeker de moeite waard om even te kijken als je iets met paarden hebt). Sommigen van jullie zullen het weten, sommigen niet, maar ik ben mijn hele leven een echt paardenmeisje geweest. Op dit moment staat het op een lager pitje door drukte, maar ik wil het zeker weer oppakken.

Genoeg geklets, tijd voor het beantwoorden van de vragen!

1. Wat doe je het aller liefst?
Pfoe, om maar even met de deur in huis te vallen met een moeilijke vraag.. Er zijn een hele hoop dingen die ik graag doe. Één van mijn favoriete dingen om te doen is gewoon lekker op de bank liggen met Mick en een filmpje kijken.. Of de stad in om lekker kleding of make-up te shoppen. Kortom, er zijn een hele hoop dingen die ik graag doe, ik zou niet echt makkelijk één ding kunnen bestempelen als hetgene wat ik het allerliefst doe.

2. Heb je een favoriet produkt in de kast?

Ik beschouw al mijn kledingstukken als mijn baby's (hoarder much?) en dit is dan weer zoiets waar ik moeilijk antwoord op kan geven. Ik wissel heel erg in mijn kleding, de ene maand draag ik een bepaald shirt enorm vaak, terwijl ik de volgende maand weer helemaal van dat ene jurkje ben. Op dit moment is mijn favoriete "kleding"stuk denk ik mijn bontjas, die ik dit weekend op de vlooienmarkt in de IJhallen heb gekocht. 

3. Wat zijn je doelstellingen dit jaar?

Aan het begin van het jaar stelde ik heel duidelijk voor mezelf dat ik 10 kilo af wou vallen en het eraf wou houden. Nou ben ik niet zo goed met exacte getallen en heb ik de hoop voor 10 kilo al laten varen en het veranderd naar "beter in mijn vel zitten". Dit heeft niks te maken met zweverigheid, dit is gewoon luiheid. Waarschijnlijk ben ik over een paar maanden als ik doorga met gezonder eten en wat meer sporten heel gelukkig met mijn lijf, en als er dan maar 2 kilo af is dan zal ik niet de motivatie kunnen opbrengen om dat nog omhoog te werken naar 10. Voor mijn blog is mijn doel dit jaar om hem op een eigen domein te zetten (bijna check) en zo veel mogelijk posts te schrijven en leuke volgers te krijgen. Ik vind bloggen heel erg leuk voor mezelf, maar het leukste vind ik denk ik dat iemand het ook leest en er blijkbaar plezier in heeft. Dat is mijn belangrijkste doel voor dit jaar. 

4. Welke Blog volg jij het liefst? 

Van alle lastige vragen vind ik dit denk ik de moeilijkste. Ik volg een hele hoop blogs, mijn bloglovin volglijst is altijd heel erg lang. Van de kleinere blogs lees ik vooral de twee blogs die ik hieronder ook weer genomineerd heb altijd. Voor de rest lees ik wat er in mijn feed staat, grotere blogs (denk aan MissLipgloss, BeautyLab e.d, maar ook Chiara van TheBlondeSalad en Andy van StyleScrapbook) maar ook een hele hoop kleinere blogs die ik gewoon leuk vind om te volgen. 

5. Heb je een grote liefde?

Ik heb een heel lief vriendje, als dat telt? 

6. Heb je een dier of huisdier die nooit te vergeten is?

Ja, zeker weten. Mijn ouders hebben altijd een kat gehad, Fidel. Ons Fideltje was er al voor ik geboren werd en heeft het volgehouden tot ik 17 was. Zij was toen een jaar of 18 oud, wat voor een huiskat die altijd buiten is heel oud is. Fidel is altijd heel vitaal geweest voor haar leeftijd, ze sprong altijd nog in de rondte en was altijd lief en vrolijk. Echt zo'n perfecte kinderkat die nooit krabte of beet en altijd alleen maar lief was. In april 2013 begon het steeds slechter met haar te gaan, de ouderdom werd echt te veel voor haar. Ze is toen in een week van zelfstandig alles nog kunnen doen afgezwakt naar niet eens meer zelf de bank op kunnen springen. We hebben toen als gezin de beslissing genomen om haar te laten inslapen. Ik heb denk ik nog nooit zo hard gehuild in mijn leven als toen bij de dierenarts, het heeft mijn hart echt gebroken. Zo'n diertje groeit echt heel erg aan je! Achteraf is het natuurlijk beter voor haar geweest. Mijn ouders hebben nu een rooie kitten, Arie. Arie is echt een scheetje, als hij moe is. Mijn zusje kan het wat beter met hem hebben dan ik, die vind het namelijk leuk om met hem te spelen en zich vrijwillig te laten bijten en krabben, ik heb er wat minder mee.

7. Blog je 's morgens en of s' avonds?

Het verschilt heel erg. Als ik een keertje echt tijd heb om te bloggen probeer ik een aantal posts klaar te zetten voor de dagen die daarop volgen, zodat ik er even geen omkijk naar heb in een drukke periode. Als ik wel wat meer tijd heb blog ik vaak 's middags en plan ik mijn posts dan in voor tijdens etenstijd of de volgende ochtend vroeg. Dit doe ik omdat Bloglovin' een interval heeft met het plaatsen van posts in lezers en lezeressen hun feed, en de meeste mensen na het eten of 's morgens als ze wakker worden de blogs die ze bijhouden lezen. Slim hé!

8. Heb je een vriend of vriendin die in het kopje beste past?

Ik heb eigenlijk een hele hoop vrienden en vriendinnen die ik als heel dierbaar beschouw. Als beste vriend zou ik toch Jeroen zeggen, mijn dansjesmaatje die sinds deze zomer in Utrecht woont. Qua meiden vind ik het een stuk lastiger, ik heb wel meerdere meiden om me heen waar ik echt oprecht van hou en waar ik het vuur voor door zou gaan. Denk dat zij prima zelf weten wie ze zijn!

9. Wat is het mooiste kledingstuk in de kast? 

100% zekerweten mijn bontjas! Je moet ervan houden maar ik vind hem echt prachtig. Ook heb ik een hele mooie lange asymmetrische jurk van Zara met cutouts in mijn taille die onderlegd zijn met kant. Het is een simpel stofje en het is echt mijn go-to jurk voor als ik me wat chiquer moet kleden als ik bijvoorbeeld uit eten ga.

10. Zou je nog wat willen veranderen aan je Blog?

Ik ben de laatste tijd best wel veel met mijn layout aan het spelen, ik zou graag een echte layout willen vinden of maken waar ik helemaal gek van ben. Ook zou ik dit jaar graag een mooie header willen maken. Voor de rest vind ik het heel spannend en leuk dat ik mijn blog ga overzetten op een eigen domein!

11. Winkel je in de straten of op webshops?

Verschilt per maand eigenlijk. Online shoppen is voor mij echt een gevaar en tenzij ik echt geen tijd heb probeer ik het dan ook te vermijden. Zo ging eerder in de middag de deurbel bij mij thuis en toen ik open deed was het een pakketje voor mij. Ik kon me niet eens meer herinneren dat ik dit pakket überhaupt besteld had... Ik shop absoluut liever in de winkel, zodat ik stofjes kan voelen en kan passen. Dit weet je natuurlijk nooit als je online iets besteld.



Dit was hem dan, mijn Liebster award! Ik wil geen specifieke mensen taggen, maar ik wil hem doorgeven aan iedereen die hem graag wilt invullen. Heb jij een kleine blog en vind jij het leuk om mijn vragenlijst in te vullen? Leuk! Ik ben altijd benieuwd naar jullie antwoorden. Zet even een reactie in de comment box hieronder als je hem hebt ingevuld, dan kan ik hem lezen.
Hierbij mijn vragen:

1. Waarom ben je in de eerste instantie begonnen met Bloggen?
2. Vond je het in de eerste instantie meevallen of tegenvallen om een blog bij te houden?
3. Waar blog je voornamelijk over en waarom heb je voor dit onderwerp gekozen?
4. Lees je voornamelijk blogs in de categorie waar je eigen blog ook in valt of wijk je graag uit naar andere onderwerpen?
5. Heb je veel voorwerpen aangeschaft voor je blog? (denk bijvoorbeeld gebruiksvoorwerpen als een camera, maar denk ook vooral aan al die keren dat je in de winkel hebt gestaan en dat je dacht: hey, hier kan ik een leuke review over schrijven)
6. Ben je consistent in het plannen en schrijven van blogposts of schrijf je liever wanneer het jou uitkomt en wanneer je inspiratie hebt?
7. Wat is de post waar je het meest trots op bent of waar je het meeste tijd in hebt gestoken?
8. Zou jij je blog graag zien groeien dit jaar of ben je meer van het zien wat er gebeurd?
9. Wil je dit jaar meer of minder tijd in je blog gaan steken?
10. Zou je ooit willen overstappen naar fulltime Bloggen?
11. Wat is de blog waar jij de meeste inspiratie uit haalt?

Als jij mijn lijstje hebt ingevuld, vergeet dan niet een nieuw lijstje met vragen te maken en de mensen te taggen waarvan jij graag wilt dat ze dit lijstje invullen.

Xoxo,

Em

Geen opmerkingen:

Een reactie posten