donderdag 23 januari 2014

HOW TO BE HEALTHY

Oke, ik ga niet doen alsof ik een heilig boontje ben wat snacken betreft. Ik ben typisch zo'n meisje die voor de spiegel staat en verzucht dat er wel weer wat kilootjes vanaf mogen, en dan vervolgens langs de Burger King loopt en toch maar een dubbele cheeseburger meeneemt. 

Als je in de strijd bent om die winterkilootjes van vorig jaar kwijt te raken (ik dus; oeps), hoef ik je niet te vertellen dat Burger King niet het beste is om te eten. Ook is het niet goed om naar de supermarkt te gaan en twee zakken Cheetos en die hele lekkere witte maltesers mee te nemen. 

Thuis kan ik mezelf prima onder controle houden. Ik heb nou eenmaal niet zo veel slecht eten in mijn kast staan, hooguit wat nootjes als ik echt even iets lekkers en vooral zouts moet hebben. Mijn gevaar ligt echt onderweg. Ik reis veel heen en weer, ik zie Utrecht Centraal en Amsterdam Centraal minimaal 3 keer per week en bij stations horen die bepaalde fastfoodketens waar we allemaal beter weg kunnen blijven. Na een periode van elke keer op station een dubbele cheeseburger, ben ik nu in een ander stadium. Het stadium waarin ik misselijk word van zowel de geur als de gedachte van fastfood. Dit betekent niet dat er geen verleidingen zijn. Julia's pasta gaat er bij mij altijd erg goed in en vooral als ik wat langer moet wachten op de trein haal ik een tortellini carbonara met spekjes - yes please! 

Nu de omslag. Al die kleine verdomde tussendoortjes waar ik niet vanaf kan blijven eens omschakelen voor iets nieuws. Tegenwoordig is mijn eerste stop op het station gewoon de Kiosk, waar ik sinaasappelsap (bij de Kiosk in Utrecht zelfs vers geperst!) haal en als ik trek heb om iets te eten in de trein een zakje appels. Je zit dan wel lekker loser met je zakje appelpartjes in de trein, maar over een paar maanden ben ik blij met mezelf!

Wat zijn jullie typische trein-snacks?

Xoxo,

Em 

4 opmerkingen:

  1. Die appelpartjes zijn écht handig! Ik kan het ook nooit laten om wat te kopen op het station, en dit is dan in ieder geval nog gezond.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja he! Ik moet zeggen dat ik de smaak wel een beetje gek vond aan het begin, ik dacht echt te proeven dat er conserveringsmiddelen in zaten... Maar ondanks dat toch lekker!

      Verwijderen
  2. Oh verschrikkelijk, elke doordeweekse dag ben ik op een station.. Huilen want ik neem nog steeds het ongezonde mee!
    Liefs,x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha ik ken het hoor, de periode van elke dag een saucijzenbroodje, een dubbele cheeseburger met bacon of een bak pasta als tussendoortje heeft bij mij ruim anderhalf jaar geduurd... (het water loopt me stiekem nog steeds in de mond als ik er alleen al aan denk)

      Verwijderen