zondag 26 januari 2014

RIP: JML AYVO

Weten jullie het nog? Dat ik een poosje geleden zo helemaal razend enthousiast was over mijn reinigingsapparaat van de Blokker? Nou, dat is over. And here's why.

Bron: Google

De JML Ayvo, een zogenaamd handig foefje die hetzelfde zou werken als een Clarisonic of VisaPure voor je gezicht, maar dan voor 20 euro in plaats van ergens in de 100. En natuurlijk gewoon te koop bij de Blokker die tegenwoordig op elke hoek van de straat te vinden is. Het klinkt allemaal zo mooi, maar (uiteraard) konden ze het niet waarmaken.


In het eerste opzicht vond ik de JML Ayvo al wat onpraktisch in gebruik. Er moesten batterijen in, 4 om precies te zijn, en die moesten al op een vrij ingewikkelde manier erin gedouwd worden. Daar kwam nog eens bij dat het klepje die de batterijen moest beschermen niet echt geweldig afsloot. In de gebruiksaanwijzing stond duidelijk aangegeven dat het mogelijk was om de Ayvo onder de douche te gebruiken, which is what I did.

Na twee weken begon het gezeik al. Ik haalde het klepje eraf en zag dat (waarschijnlijk) de batterijen hadden gelekt. Aan de binnenkant van het apparaatje had zich een soort bruin/gelige drab gevormd, niet echt smakelijk. Ook was het vaak lastig om het ding aan te krijgen. Het knopje leek een beetje kuren te krijgen, vaak zaten er een paar seconden tussen het moment dat ik hem indrukte en hij aanging, of lag hij op zijn kant onder de douche en ging hij dan ook ineens aan. Goed, hij werkte nog dus ik was tevreden.

Ik denk dat het misschien een halve week later is geweest dat mijn Ayvo finaal gesneuveld is. Ik heb er nog nieuwe batterijen in geprobeerd te doen, maar het mocht niet baten. Het hele ding is gewoon kapot, hij gaat niet meer aan, het is alleen maar troep.

Ik weet in ieder geval na deze ervaring zeker dat mijn volgende investering een Clarisonic gaat worden.. De werking van het ding is namelijk heel erg fijn, maar de uitvoering ervan is gewoon niet zo denderend.

Hebben jullie ooit zo'n soort borstel gebruikt? Waarom of waarom juist niet?

Xoxo,

Em

2 opmerkingen:

  1. Wat zonde zeg... Kun je er nog mee terug gaan en in ieder geval boze blikken naar de verkoper werpen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben zeker van plan om even langs de Blokker te gaan met mijn bonnetje, maar ja.. Daar kunnen zij verder ook niet zo veel aan doen natuurlijk. Zonde!

      Verwijderen