zondag 10 november 2013

Biotherm huidverzorging

Eens wat anders dan al dat gebruikelijke geneuzel over mode. Vandaag wil ik jullie graag inwijden in de wondere wereld van mijn huidverzorging.
Mijn hele leven lang heb ik dag en nachtcreme van de Etos gebruikt. Als ik een droge huid had smeerde ik fanatiek, dan kreeg ik puistjes en stopte ik er weer mee. Als het dan weer droog werd begon ik weer met smeren. Elke keer weer kreeg ik er puistjes van. Langzaam maar zeker ben ik steeds meer gaan kijken naar goede huidverzorging en wat veel meiden (waaronder ik) nou eigenlijk fout doen. Elke dag smeer ik gewoon weer mijn laagje bb-cream en mijn concealer op mijn gezicht, en maak het af met een laagje poeder. Ik denk dat iedereen wel snapt dat onze huid niet gemaakt is om dat te tolereren. Het hele medische praatje kan ik je niet geven, wel kan ik je vertellen hoe hard mijn huid erop achteruit is gegaan sinds ik wat meer make-up draag. Oneffenheden, rode vlekjes, puistjes zonder rede, noem het maar op.
Ineens kwam ik op een punt waarop ik het echt zat was. Ik wou mijn mooie huidje weer terug. Dus met mijn goede gedrag ben ik de Douglas binnen gewandeld, voor een fortuin aan huidverzorging uitgegeven en met een beetje een dubbel gevoel weer naar buiten gelopen.



Met dit ben ik naar buiten gekomen. Biotherm, een merk waar ik zelf al het één en ander over had gehoord, maar waar ik nog nooit echt actief naar had gekeken. Medewerkster bij de Douglas heeft een hele waslijst met dingen opgeschreven die belangrijk zouden zijn voor mij en mijn huid, en vanuit daar hebben we samen deze uitgekozen. Ook omdat de creme erg lekker ruikt en de reinigingsgel ook een exfoliant (een soort mini-peeling voor elke dag) is.

Van links naar rechts heb ik 3 mini's meegekregen. Een soort gel/serum voor onder mijn dagcreme, een mini van de reinigingsgel die ik heb, en een mini body lotion. Dan krijgen we de creme. Deze kan ik overdag en 's avonds gebruiken, ideaal dus. Deze creme kostte in de aanbieding 32 euro. De reinigingsgel is voor onder de douche, of in ieder geval in combinatie met water, en heeft dus wat deeltjes erin zitten waardoor het ook een exfoliant is.

Ik gebruik de producten nog niet lang genoeg om er een echt oordeel over te vellen, maar tot nu toe vind ik vooral de creme heel fijn. Ik krijg er een hele zachte huid van, en wonderbaarlijk genoeg geen puistjes. Mijn huid voelt niet trekkerig, heel soepel en gehydrateerd. Tot nu toe een aanrader dus!

1 opmerking:

  1. Ik ben benieuwd hoe het bevalt! Als het goed bevalt wil ik namelijk misschien ook wel overstappen naar Biotherm ipv. HEMA/Olaz.

    BeantwoordenVerwijderen