donderdag 19 december 2013

HET LEED DAT ONLINE SHOPPEN HEET

Ik denk dat ik voor de gehele vrouwelijke wereldbevolking (uit eerste-wereld-landen dan) spreek als ik zeg dat online shoppen eigenlijk meer een curse dan een blessing is. Ik kon mezelf eerder altijd vrij goed beheersen. Als ik ging winkelen had ik een plan, ik zocht namelijk een geldautomaat op en haalde precies zo veel geld van mijn rekening af als ik maximaal wou uitgeven. Op die manier had ik overzicht over wat ik nog in mijn portemonnee had zitten, en wat er dus ook uit mocht. Sinds ik een bijna-fulltime baan heb, een vriendje heb, en ook nog eens een studie probeer te volgen heb ik gewoon niet zo veel tijd meer om urenlang de stad in te gaan. Dat is waar mijn grote leed omhoog komt. Online shoppen. Asos, Boohoo.com, fashionmusthaves, H&M (wat denk ik nog wel de gevaarlijkste is) en zo nog meer van die webshops die kleren aanbieden voor prijzen waar je nekharen op een positieve manier van overeind gaan staan.

Tegenwoordig zit ik elke vierde dinsdag van de maand fanatiek de "Mijn ING" pagina te vernieuwen zodat ik op het moment dat mijn salaris binnen is gekomen kan gaan shoppen. En dan niet door even 5 minuten te fietsen naar het centrum van Utrecht, maar door op het tabblad in mijn browser te klikken die al een tijdje open stond, wachtend en loerend.

Ik denk dat het gevaarlijkste aan deze sites is dat er altijd wel iets van een sale aan de hand is. Altijd wel iets van een kortingscode die ergens vandaan hebt gevist, altijd wel een uitverkoop waardoor je al die leuke dingetjes weer met 50% korting krijgt.

Ondertussen puilt mijn kast uit met kleding die nét niet lekker past, of waarvan het materiaaltje gewoon nét niet helemaal mijn ding is. Terugsturen! Zonde. Want als ik weer wat afgevallen/aangekomen ben of grotere borsten/kleinere borsten/slankere taille/vollere taille/brede heupen/slankere heupen/kortere benen heb past het vast wel. En die schoenen die eigenlijk gewoon voor geen meter zitten omdat ik elke keer denk dat als ik maat 41 toch al pas, ik maat 40 ook wel moet passen (voor de goede orde, schoenmaat 42 represent).

Jullie ook zo van het online shoppen? Ook kasten vol met kleren die niet passen? Let me know!

Xoxo
Emma

Geen opmerkingen:

Een reactie posten