zaterdag 28 september 2013

Isabel Marant pour H&M, hot or not?

Om nou te zeggen dat ik er echt al vet lang op zit te wachten is een groot woord, maar toen ik hoorde dat Isabel Marant een collectie voor H&M ging doen vond ik dat wel geinig. Isabel Marant is al een tijdje één van mijn favoriete designers, maar zo staan er wel meer hoog op het lijstje voor mij. Het probleem? Chronisch geld tekort. Het leuke aan de designer-collecties die H&M zo eens in de zo veel tijd met bekende designers (denk Viktor&Rolf, Jimmy Choo) vind ik persoonlijk dat je "designer" items kan kopen voor een niet-designer prijsje. Nou ga ik er niet vanuit dat een Isabel Marant-vest bij de H&M ineens de gebruikelijke €20 zal gaan kosten, maar het zal ook geen klein fortuin kosten. 

Bron: Elle.nl

De collectie zelf vind ik eerlijk gezegd een beetje een domper. De collectie van Jimmy Choo was speels maar chique en de collectie van Viktor&Rolf was strak en modern (dat zijn de enige twee die ik me zo even voor ogen kan halen), en deze collectie is het gewoon net niet. Er zitten een aantal items tussen die ik leuk vind, zoals dit vest:
Bron: Elle.nl
Bovenstaand vest is ook te zien op het model van het eerste plaatje. 
Er zijn maar een paar items die ik echt foeilelijk vind, en de rest vind ik allemaal maar "mwa". De schoenen vind ik echt absoluut om van te walgen. Misschien een beetje "hard" om zo te zeggen maar ik vind het gewoon echt drie keer niks. Het eerste paar, pumps met studs (klik) zijn sowieso niet mijn smaak. Pumps vind vaak al niet leuk omdat ze voor mijn smaak 9 van de 10 keer te laag en puntig zijn de laatste tijd. Een ander paar schoenen uit de collectie die je mij nooit zou zien dragen zijn deze laarsjes (klik). Voor mijn gevoel brengen deze laarsjes het woord "lelijk" naar een heel nieuw platform. Fringes zijn voor mij al een serieuze no-go sinds het jaar 2010 of iets in die richting toen die Minnetonka laarsjes nog hip waren, en die hak. Kijk serieus eens naar die hak. Daar ga je, je toch niet vrijwillig in vertonen? Better yet, daar ga je toch geen geld aan uitgeven? 

Voor de rest vind ik de collectie eigenlijk 100 keer hetzelfde. Behalve de "etnische vesten" die in 3 varianten komen (kort, lang en langer naar mijn gevoel) zit er geen kleur in, het is allemaal grijstinten, zwart of wit. Het zijn voor mijn gevoel items die nog saaier zijn dan de normale H&M collecties, die ik al niet érg spannend zijn. Alleen dan betaal je er 6 keer zo veel geld voor.

Helaas pindakaas, geen Isabel Marant voor Emma!


2 opmerkingen:

  1. Nu ben ik al niet echt van de modetrends, maar hierin kan ik je volgen. Heb enkel de voorbeelden bekeken die je aanhaalt in je blog, maar ik vind het allemaal niks. Inclusief het vest. Haha.

    En dat over kleur... Helaas zie je zelden kleur in wintercollecties. Zo jammer! Juist in die periode doet kleur zoveel (goeds). Dus daarom draag ik in de winter juist die übergekleurde gympen, en guess what? Ik krijg er altijd positieve reacties op, en juist ook meer tijdens dit jaargetijde.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben ik 100% met je eens! Ik hou juist van mijn felgroene vest of eens een kleurrijke panty in de winter. Maak je de wereld zo een stukje vrolijker mee. En ja deze collectie.. Andere mensen zullen het vast geweldig vinden maar ik vind dat ze de plank echt compleet mis hebben geslagen.

      Verwijderen